OEFENINGEN VOOR RUG MET FITELASTIX WEERSTANDSBAND

Wil je jouw verschillende spiergroepen in de rug trainen? Dan is een weerstandsband van FITELASTIX een perfecte oplossing. Wat je doel ook is, een weerstandsband helpt je fitter te worden, sterker te worden of te herstellen van een blessure.

RUGOEFENINGEN FITELASTIX

Met de innovatieve weerstandsband van FITELASTIX train je gemakkelijk en efficiënt je rugspieren. In onderstaande video geven we een aantal voorbeelden van rugoefeningen met onze weerstandsband. Voel je vrij om eigen ideeën en oefeningen toe te voegen in jouw trainingen voor de rug. Bekijk 5 tips voor gebruik FITELASTIX weerstandsband voor efficiënt gebruik en om blessures te voorkomen. 

STEL JE FITELASTIX WORKOUTS SAMEN

Workouts kun je op allerlei manieren samenstellen. Je kunt je bijvoorbeeld volledig richten op twee á drie spiergroepen tijdens een training of juist een full body workout doen. Je stelt je workouts af op basis van de tijd die je hebt, wat je wil bereiken en hoe vaak je wilt trainen. Dit is helemaal jouw invulling.

Wij raden aan om…

  • twee á drie keer per week te trainen;
  • maximaal drie oefeningen per spiergroep (tijdens één workout) te trainen;
  • iedere oefening drie of vier keer (3-4 sets) uit te voeren;
  • per set 8-12 herhalingen uit te voeren (zowel links als rechts).

In onze instructievideo’s worden enkel voorbeelden gegeven. Hierin is geen rekening gehouden met bovenstaande sets en herhalingen.